Dnes už nestačí být jenom televizí

19. května 2011 v 10:34 | Alex Ruzek, ředitelka televizních kanálů a programu společnosti CET 21 |  Alex Ruzek
O programu TV Nova vždy rozhodoval divák. V nové televizní realitě má ještě větší moc než kdy dřív - už nevolí jenom televizní stanici, kterou chce sledovat, ale vyhledává konkrétní obsah. Jde o zásadní změnu, jež nastala v posledních dvou letech a navždy změnila trh televizního vysílání.

K této změně vedly dvě základní okolnosti. Počet domácností schopných přijímat více než 10 televizních stanic činí v r. 2011 přes 85%, zatímco před 3 lety to bylo méně než 40%. Tato technická změna vedla k přirozené fragmentaci trhu. Diváci dnes také mají možnost sledovat obsah na obrovském množství různých a nových platforem - v kinech, na internetu, v mobilních aplikacích, nebo formou DVD nabízených jako příloha novin v každé trafice. To vše má jasný dopad na tvář dnešního televizního trhu.

Když např. restaurace po celou dobu prodávala pouze hotdogy a náhle jiná začne nabízet i hamburgery, určité procento zákazníků samozřejmě změní svůj výběr. Úspěšný podnik poté musí udělat tři kroky: (1) zvýšit přitažlivost stávající nabídky, (2) nabídku rozšířit a (3) vyvinout nové produkty pro zákazníky dosavadní nabídkou zatím neuspokojené.

Aby televize zvýšily přitažlivost obsahu, musí se snažit mnohem přesněji než dříve předvídat divácký vkus. Je nutné sledovat trendy v zahraničí a především vše několikrát otestovat, ještě než obsah nabídneme tomu nejcennějšímu, co máme - divákovi. Úspěšný provozovatel vysílání si též musí uvědomovat význam rozšiřování nabídky, jak prostřednictvím nových kanálů, tak zpřístupněním obsahu v čase a způsobem, jenž divákovi vyhovuje. A samozřejmě je třeba neustále vyvíjet nové produkty.

Ačkoliv TV Nova má už čtyři kanály a v podstatě nastartovala fragmentaci trhu již v r. 2007 spuštěním Novy Cinemy, chceme v blízké budoucnosti spustit další kanály. Jsme televizním lídrem na trhu on-line služeb, kde nabízíme i největší video portál voyo.cz. Prostřednictvím naší sesterské společnosti MediaPro Pictures jsme lídrem ve vývoji a výrobě obsahu, posledním úspěchem je prodej formátu "Expozitura" do USA a do Ruska.

Dnes už nestačí být "pouhým" provozovatelem televizního vysílání. Úspěch se dnes hodnotí nejenom na základě sledovanosti, ale také dle schopnosti doručit svým divákům atraktivní obsah přes portfolio kanálů a na různých distribučních platformách a efektivně své publikum vytěžit. Všechny zmiňované změny jsou pro diváka maximálním přínosem a povinností úspěšné mediální společnosti je tuto novou televizní realitu následovat.
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Jak Blogovat Jak Blogovat | E-mail | Web | 19. května 2011 v 19:25 | Reagovat

Zajímaví článek :-)

2 bazilisk bazilisk | E-mail | 31. května 2011 v 10:39 | Reagovat

sebechvála smrdí a v případě TV Noha trojnásob.
Chybí tady zvířátko na závěr a borec na konec.

3 midlle midlle | 6. června 2011 v 17:03 | Reagovat

až dorazíte s interaktivními zprávami a pořadem pro "normální"lidi a ne ze seriály pro cvičené opice bude to super

4 Divák Divák | 9. července 2011 v 9:17 | Reagovat

Televize Nova je samá reklama.První přerušení programu reklamou je již po 7-8 minutách a během 50 min to bývá až 4x. Délka reklam se rovná zhruba délce vysílání.Navíc jdou stále se opakující filmy.Prostě kanál na ......

5 Jaroslav Škurek Jaroslav Škurek | E-mail | 13. července 2011 v 23:31 | Reagovat

Ja přepinám jen na primu tam také není samochvála

6 Milan Milan | E-mail | 25. července 2011 v 8:48 | Reagovat

Nejsem žádný fanatický příznivec "NOVY", dokonce jsem napsal již několik kritických článků do této stanice (bohužel bez odezvy), ale zcela poctivě a nezaujatě musím přiznat, že je to jediná stanice, která má zajímavé pořady po celý den.(mám možnost posoudit 150stanic).ČT- která by měla být tahounem, protože si ji platíme, značně pokulhává. To,že "NOVA" upozorňuje na své pořady nenemá nic společného se samochválou, je to prostě nabídka zboží, jako každá jiná reklama

7 MIIN MIIN | 14. října 2011 v 19:56 | Reagovat

NOVA JE NEJLEPŠÍ TELEVIZE CO SE KDY VYMYSLELA A PRIMA JE HOVN.... TAKZE SI NESTĚŽUJTE VY BLB.. :-D  :-D  :-D

8 Filip Filip | E-mail | 25. listopadu 2011 v 19:15 | Reagovat

Na TV Nova mě štvou reklamy. Jsou delší jak celej film nebo seriál. Už koukám jen na zprávy, ty jediný nejsou věčně přerušovaný dokola přehrávanejma reklamama.

9 jakub jakub | E-mail | Web | 16. prosince 2011 v 6:49 | Reagovat

dá se tomu předejít a dá se toto vůbec odvisílat aniž by vznikly komplikace???

10 Vladimír Vladimír | 22. prosince 2011 v 15:07 | Reagovat

je až s podivem jak se Nova prezentuje zatím je to spíš nudný a stále opakující, nic už dlouho nového neukázala a ty hlučný reklamy to je hrůza okamžitě to přepínám a potom většinou zůstávám na jiných programech pokud to půjde takhle dál tak Nova nemá šanci přežít

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama